Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnóza laterality ve školním prostředí
Šnajdrová, Veronika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretické základy projevů dominance mozkových hemisfér - laterality. Zabývá se vývojem laterality, jejím genotypem a fenotypem, stupni, typy a druhy laterality, zmiňuje se o následcích nevhodného výchovného působení na genotyp laterality a následné nápravě. Dále se zabývá diagnostikou laterality, a to především z pozice učitele. Základní myšlenkou této práce je podpora přirozeného vývoje dítěte prostřednictvím vhodného působení na lateralitu dítěte, konkrétně žáka s diagnózou dysfázie.
Diagnóza laterality ve školním prostředí
Šnajdrová, Veronika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretické základy projevů dominance mozkových hemisfér - laterality. Zabývá se vývojem laterality, jejím genotypem a fenotypem, stupni, typy a druhy laterality, zmiňuje se o následcích nevhodného výchovného působení na genotyp laterality a následné nápravě. Dále se zabývá diagnostikou laterality, a to především z pozice učitele. Základní myšlenkou této práce je podpora přirozeného vývoje dítěte prostřednictvím vhodného působení na lateralitu dítěte, konkrétně žáka s diagnózou dysfázie.
Lateralita
HRNČÍŘOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá specifickým problémem laterality u dětí v mladším školním věku. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o lateralitě ve vztahu zralosti osobnosti, o historických souvislostech laterality ve společnosti, o diagnostice laterality a jejích druzích. Rovněž sleduje vliv laterality na školní úspěšnost. Práce obsahuje návrh možnosti práce s žáky s jednotlivými typy laterality ve školní praxi. Cílem zkoumání v praktické části diplomové práce bylo zjistit v populaci dětí na prvním stupni základní školy počet dětí pravorukých, levorukých a počet ambidextrů ve vztahu k lateralitě a její vyhraněnosti. Ke zpracování výsledků byla použita metoda zkoušek laterality a pozorování, doplněna dotazníkem zaměřeným na anamnestické údaje. Výsledky testů laterality byly zpracovány do grafů a společně se zjištěnými výsledky z dotazníků byly vyhodnoceny závěry jednotlivých oblastí zkoumání. Přílohová část diplomové práce obsahuje pracovní materiál související se zjišťováním laterality a návrhy grafomotorických listů pro žáky levoruké i pravoruké s možnými grafomotorickými obtížemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.